EXEMPLE DE TEMPS VERBALS UTILITZATS:
Objectiu
L'objectiu d'aquest treball és..... (
aquí si voleu dir el meu objectiu ....)
Hipòtesi
La
hipòtesi que es planteja o
la la hipòtesi de la que es
parteix ........ ( aquí si voleu dir la
hipòtesi que em plantejo o la hipòtesi de la qual parteixo
....)
Materials
i procediment (present impersonal)
La
selecció dels participants s’ha
realitzat mitjançant un mostreig estratificat per conglomerats (...). Els
estrats s’han establert en funció de
les variables: curs (1r, 2n, 3r i 4t de l'ESO) i província (Alacant, València i
Castelló). (...)
La
mostra està formada per 1390
adolescents d'ambdós sexes (...).
L’escala
de ciberagresiones està formada per 10 elements (...) que avaluen comportaments
que impliquen agressions de fustigació, persecució, denigració, violació de la
intimitat ... (...) L'escala mesura amb un rang de resposta d'1 a 5 (...).
S’ha sol·licitat permís per carta a cada
un dels centres docents seleccionats aleatòriament per a participar en la
investigació. Un cop obtinguts els permisos, s’ha realitzat un seminari informatiu amb la direcció i professorat
per ...
Resultats
(present)
Els
resultats indiquen que el 68.6% (n
954) de la mostra total mai ha agredit
als seus iguals a través de el telèfon mòbil i d'Internet. (...)
Pel que fa a
la intensitat de l'assetjament, el 26.5% (n = 368) dels agressors assetgen de manera moderada mentre que
el 4.9% (n = 68) ho fa de forma
severa.
Discussió
dels resultats (present)
Treballs com
els de Li (2007), Kowalski i Limber (2007), Smith et al. (2008) o Worthen
(2007) suggereixen que el
ciberbullying és més freqüent en l'adolescència primerenca, observant-se una
disminució en l'adolescència mitjana. Els
nostres resultats, però, mostren que les conductes de ciberagresiones augmenten en l'adolescència mitjana.
Conclusions
(present combinades amb futur si fas propostes de millora)
Després de dir les teves conclusions en
present, si fas sugetiments utilitza el futur
De qualsevol
manera, s’haurà d'investigar més per
estimar la incidència (...).
Caldrà aprofundir també en la comprensió de noves qüestions sobre un tema
novedós i encara amb molts interrogants per resoldre i aspectes per descobrir.