Consulta el treball |
Les conclusions a les que ha arribar han estat:
- La petjada de carboni de l’Institut Antoni de Martí i Franquès al l'any 2017 ha sigut de 295,34 tones CO2 eq . Valor que s'estableix com a any base.
- De 0,24 tones CO2 eq per alumne i any.
- La font emissora de gasos d’efecte hivernacle amb una major contribució a la petjada de carboni de l’institut és la mobilitat, amb un 41% de les emissions (121 tones de CO2 eq/any), seguida de la construcció de les edificacions, amb un 24% (71 tones CO2 eq/any) i de l’energia elèctrica, amb un 19% (56 tones CO2 eq/any).
- Aquesta petjada és similar a la d'altres instituts de secundària i inferior a la de les universitats
L'alumna descriu una sèrie de propostes per a la
reducció d’aquestes emissions que tota la comunitat educativa hauríem d'escoltat. Entre elles destaquem:
- Actuacions per a reduir la mobilitat com utilitzar més el transport públic o compartir vehicle o desplaçar-se caminant o en bicicleta. En alguns centres educatius s'han començat a posar en marxa actuacions per aconseguir una mobilitat més sostenible com per exemple: Escola Pla de Girona. Prova pilot de mobilitat sostenible. Centres educatius d'Ulldecona. Projecte camins segurs per a la mobilitat sostenible. IES Las Lomas (Alacant). Projecte Biciescola.
- Substituir el consum de paper actual per paper reciclat.
- Substituir de l’enllumenat existent per enllumenat amb tecnologia LED
- Ús de cisternes amb opció de doble descàrrega.
ANIMEM A TOTHOM A PRENDRE CONSCIÈNCIA DEL PROBLEMA I A APORTAR EL SEU GRA DE SORRA